هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا؛ در سال 2023

مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا و تحصیل، هرگز آسان نیست. اما اگر همه جزئیات را به دقت بدانید، بهتر می توانید از عهده مخارج روزانه بر بیایید و حتی شاید بتوانید یک کار دانشجویی خوب نیز در کانادا پیدا کنید.

از سال 2022، بیش از 620000 دانشجوی بین المللی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند. اقتصاد این کشور به سرعت در حال رشد است و استاندارد زندگی و کیفیت بالا، هزینه های متعادل برای ادامه تحصیل در کانادا، یکی از مهم ترین عواملی است که دانشجویان خارجی را به این مقصد جذب می کند.

بررسی اجمالی: هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

کانادا به عنوان کشوری سازگار با مهاجرت افراد خارجی، از نظر فرهنگی متنوع است، از نظر فناوری پیشرفته و کاملاً توسعه یافته بوده، و آموزش رایگان را برای دانش آموزان تا سن 18 سال فراهم می سازد.

متوسط هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا از ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال، بدون احتساب شهریه‌های دانشگاهی که فرد در آن تحصیل می‌کند، متغیر است. این هزینه ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است و به شدت به بودجه خود دانشجو بستگی دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

متغیرها میانگین هزینه در سال:

  • غذا: 2400-3600 دلار کانادا
  • حمل و نقل: 1400-3000 دلار کانادا
  • هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه: 3000-7500 دلار کانادا
  • هزینه اقامت در خارج از دانشگاه: 9000-26000 دلار کانادا
  • هزینه های بیمه درمانی: 600-1000 دلار کانادا
  • هزینه های متفرقه: 7200-8400 CAD

1-هزینه های اقامت در پردیس یا خوابگاه دانشگاه

از آنجایی که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد زندگی در کانادا دیدگاه چندان دقیقی ندارند، به آنها توصیه می شود که در سال اول دانشگاه در خوابگاه دانشگاه زندگی کنند تا با محیط اطراف خود سازگار شوند. در این شرایط، آنها در یک اتاق با دانشجویان دیگر زندگی می کنند و در استفاده از آشپزخانه، اتاق لباسشویی و فضاهای مشترک با سایرین، مشترک هستند. بسته به منطقه ای که فرد در آنجا تحصیل می کند، هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا در خوابگاه دانشگاه، از 3000 تا 7500 دلار کانادا در سال متغیر است.

2-هزینه های زندگی در خارج از دانشگاه / اجاره یک سوئیت یا آپارتمان خصوصی

بسیاری از دانشجویان خارجی، پس از پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های کانادا، معمولاً در سال اول، از اقامت در خوابگاه‌های دانشگاهی انصراف می‌دهند، یا برای صرفه‌جویی در هزینه ها، از طریق اجاره یک خانه مشترک با سایر دانشجویان هم خانه می شوند. هزینه های اجاره یک سوئیت یا آپارتمان دانشجویی از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. گران ترین مناطق برای زندگی در کانادا شامل شهرهای بزرگتر مانند ونکوور، تورنتو و کالگری است. بنابراین، یک دانشجوی خارجی باید 750 تا 2200 دلار کانادا در ماه، یا 9000 تا 26000 دلار کانادا در سال برای اقامت در خارج از دانشگاه هزینه بپردازد.

علاوه بر محل اقامت، عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد که در تعیین هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا دخالت دارند. این موارد به صورت زیر فهرست شده اند:

3-هزینه های حمل و نقل / رفت و آمد

بسته به جایی که در آنجا زندگی می کنید، ممکن است بتوانید با دوچرخه یا پیاده تا محوطه دانشگاه بروید. بسیاری از دانشجویان، به ویژه آنهایی که در شهرهای بزرگ تحصیل می کنند، با اتوبوس، مترو، قطار شهری یا تاکسی های شهر به محل دانشگاه می روند. قیمت‌های وسایل نقلیه شهری، خط یک‌طرفه برای حمل‌ونقل عمومی، معمولاً حدود 1 دلار کانادا است. این مبالغ در مورد سایر روش های حمل و نقل در شهرها می تواند تا بیشتر از 100 دلار نیز افزایش داشته باشد. پس این یکی از مهم ترین هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا است.

4-هزینه های خوراک و غذا

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا در بخش غذا تقریباً گران تمام می شود. فرد باید برای هزینه ماهانه تهیه غذا و لوازم آشپزی، بین 200 تا 300 دلار کانادا برنامه ریزی کند. غذا خوردن در یک رستوران کانادایی، چیزی حدود 75 دلار خواهد بود.

5-هزینه های مربوط به بیمه سلامت

با اینکه مراقبت های بهداشتی در کانادا رایگان است، برخی از خدمات، مانند خدماتی که توسط دندانپزشک، فیزیوتراپیست، یا اپتومتریست ارائه می شود، و همچنین عینک و لنزهای تماسی، گاهی اوقات به طور جزئی تحت بیمه هستند، یا اصلاً تحت پوشش طولانی مدت خدمات بیمه قرار نمی گیرند. اگر مایل به دریافت بیمه خدمات درمانی خصوصی در کانادا هستید، هزینه سالانه آن از 600 تا 1000 دلار کانادا متغیر است.

6-هزینه های بخش اینترنت

در طول تحصیل در کانادا می توانید از Wi-Fi رایگان که توسط اکثر موسسات آموزشی ارائه می شود، و با استفاده از لاگین و رمز عبور دانشجویی خود استفاده کنید. شاید بتوانید خدمات اینترنت را از طریق یک فضای عمومی در کتابخانه دانشجویی یا یک کتابخانه عمومی خارج از محوطه دانشگاه دریافت کنید که باید هزینه ای را بپردازید.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

بیشتر بخوانید: خدمات وکیل مهاجرتی به آلمان + انواع ویزا

هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف کانادا

بدون شک، هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین المللی، بسته به استانی که برای اقامت خود انتخاب می کنند، متفاوت خواهد بود. در طول سال، هزینه های زندگی به طور قابل توجهی متفاوت است. در این قسمت، هزینه متوسط زندگی در شهرهای مختلف کانادا آورده شده تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

میانگین هزینه زندگی در شهرهای مهم کانادا:

  • تورنتو: 15000-30000 دلار کانادا
  • انتاریو: 13000-29000 دلار کانادا
  • کبک: 14000 دلار کانادا
  • مونترال: 15600 دلار کانادا
  • ونکوور: 30000 دلار کانادا
  • اتاوا: 20000 دلار کانادا
  • کالگری: 13000 دلار کانادا

بیشتر بخوانید: درباره ویزای تحصیلی استرالیا بیشتر بدانید

راهکارهایی برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

  • پول خود را پس انداز کنید.
  • برای بورسیه تحصیلی درخواست بدهید.
  • از حمل‌ونقل عمومی در همه جا و هر کجا ممکن است استفاده کنید.
  • از تخفیف های کارت دانشجویی در کافه ها، حمل و نقل، خرید، محصولات و موارد دیگر استفاده کنید.
  • مشاغل پاره وقت را به عنوان کار دانشجویی در کانادا پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *